VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY A REKLAMAČNÝ PORIADOK

Veronika Sekerová – les i more, so sídlom Ulica Javorová 6631/41, 91705 Trnava, Slovenská republika, IČO: 55618782, zapísaná živnostenskom registri vedenom Okresným úradom Trnava pod č. 250-55826, email: ahoj@lesimore.sk, t. č. + 421 949 530 541 (ďalej len „Obchodník“),

vydáva nasledovné všeobecné obchodné podmienky vrátane reklamačného poriadku (ďalej len „VOP“):

ČLÁNOK I

ZÁKLADNÉ POJMY

Okrem výrazov použitých v úvode týchto VOP a v ďalších ustanoveniach týchto VOP, nasledujúce výrazy (tzv. legislatívne skratky) budú mať nižšie uvedené významy:

„Autorský zákon“: je zákon č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon

„Kúpna cena“: je cena, ktorá je zverejnená na Webstránke pri Tovare, v čase odoslania Objednávky a uvedená v samotnej Objednávke, za ktorú Kupujúci Tovar kupuje.

Kúpna zmluva“: je zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom Webstránky, na základe ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať Kupujúcemu Tovar a Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť Obchodníkovi Kúpnu cenu.

„Kupujúci“: je fyzická osoba – spotrebiteľ, ktorá kupuje Tovar prostredníctvom Webstránky a uzatvára s Obchodníkom Kúpnu zmluvu a ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

„Občiansky zákonník“: je zákon č. 40/1991 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

„Objednávka“: je formulár dostupný na Webstránke, cez ktorý Kupujúci objednáva (kupuje) vybraný Tovar.

„Tovar“: je predmet kúpy špecifikovaný v Objednávke, ktorý Kupujúci kupuje prostredníctvom Webstránky a na základe Kúpnej zmluvy.

„Webstránka“: je webová stránka www.lesimore.sk.

Zákon o alternatívnom riešení sporov“: je zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.

„Zákon o ochrane spotrebiteľa“: je zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

ČLÁNOK II

ÚVODNÉ USTANOVENIA

  1. Týmito VOP sa riadia všetky záväzkové vzťahy a všetky práva a povinnosti, ktoré vznikli alebo súvisia s uzavretím Kúpnej zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim (ďalej jednotlivo aj „Zmluvná strana“ a spoločne aj „Zmluvné strany“).
  2. Uzatvorením Kúpnej zmluvy sa Obchodník zaväzuje dodať Kupujúcemu Tovar a previesť na Kupujúceho vlastnícke právo k Tovaru a Kupujúci sa zaväzuje tento Tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú Kúpnu cenu. V prípade predaja Tovaru, ktorý predstavuje autorské dielo v zmysle Autorského zákona, je súčasťou Kúpnej zmluvy aj udelenie licencie na použitie autorského diela.
  3. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy. Neoddeliteľnou súčasťou VOP je Poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí Prílohu č. 1 týchto VOP (ďalej len „Poučenie o odstúpení“) a Formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí Prílohu č. 2 týchto VOP (ďalej len „Formulár na odstúpenie“).

ČLÁNOK III

OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

  1. Kupujúci si Tovar objednáva prostredníctvom Objednávky ako neregistrovaný alebo registrovaný používateľ (ďalej len „Registrovaný Kupujúci“) prostredníctvom svojho užívateľského konta (ďalej len „Konto“), Objednávka je návrhom na uzavretie Kúpnej zmluvy a pôsobí od momentu jej doručenia Obchodníkovi.
  2. Kupujúci je povinný v Objednávke riadne vyplniť všetky údaje označené ako povinné. V prípade, ak Objednávka nebude vyplnená riadne, Obchodník je oprávnený túto Objednávku odmietnuť.
  3. O prijatí Objednávky informuje Obchodník Kupujúceho prostredníctvom e-mailu zaslaného Kupujúcemu na e-mail uvedený v Objednávke (ďalej len „E-mail Kupujúceho“). Kupujúci berie na vedomie, že doručením automatického oznámenia o prijatí Objednávky do elektronického systému Obchodníka (ďalej len „Oznámenie“) nedochádza k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy.
  4. Obchodník vybaví Objednávku spôsobom podľa poslednej vety tohto odseku do 5 pracovných dní odo dňa jej obdržania, pričom o vybavení Objednávky bude Kupujúceho informovať prostredníctvom e-mailu zaslaného na E-mail Kupujúceho. Obchodník vybaví Objednávku buď výzvou na jej doplnenie, odmietnutím alebo jej potvrdením.
  5. Momentom doručenia e-mailu Obchodníka o potvrdení Objednávky podľa bodu 4 tohto článku VOP Kupujúcemu dochádza k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim.
  6. Kupujúci je oprávnený zrušiť svoju Objednávku pred jej potvrdením Obchodníkom, a to do 48 hodín od doručenia Oznámenia Kupujúcemu. Zrušenie Objednávky oznamuje Kupujúci Obchodníkovi prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu Obchodníka: ahoj@lesimore.sk. Kupujúci je povinný v oznámení o zrušení Objednávky uviesť nasledovné údaje: meno, priezvisko Kupujúceho, popis objednaného Tovaru a číslo Objednávky. Ak Kupujúci zaplatil Obchodníkovi Kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia Objednávky, Obchodník vráti už zaplatenú Kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 7 (sedem) dní odo dňa doručenia oznámenia o zrušení Objednávky Obchodníkovi, prevodom na bankový účet Kupujúceho.

ČLÁNOK IV

PLATOBNÉ PODMIENKY

  1. Kupujúci je povinný Obchodníkovi za Tovar zaplatiť Kúpnu cenu. Kúpna cena je uvedená vrátane sadzby DPH podľa platných právnych predpisov v čase dodania zdaniteľného plnenia.
  2. Kupujúci môže úhradu Kúpnej ceny vykonať výlučne bezhotovostným platobným stykom:
  3. prostredníctvom platobnej brány STRIPE
  4. prevodom na účet
  5. Kupujúci si spôsob platby Kúpnej ceny podľa predchádzajúceho bodu zvolí v Objednávke. Kúpna cena sa považuje za uhradenú až momentom jej pripísania na účet Obchodníka.
  6. Obchodník zasiela Kupujúcemu faktúru ako daňový doklad a dodací list elektronicky, s čím Kupujúci výslovne súhlasí a/alebo v papierovej podobe spolu s Tovarom.
  7. V prípade, ak Obchodník zistí, že Kúpna cena Tovaru nebola uvedená na Webstránke správne, je Obchodník povinný o tejto skutočnosti informovať Kupujúceho prostredníctvom e-mailu zaslaného na E-mail Kupujúceho a zároveň je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, pričom odstúpenie je účinné odo dňa jeho doručenia Kupujúcemu. V prípade, ak prišlo k dodaniu Tovaru Kupujúcemu, postupuje sa podľa článku VI. VOP.
  8. Obchodník je oprávnený Kupujúcemu poskytnúť zľavu z Kúpnej ceny, na ktorej poskytnutie nemá Kupujúci právny nárok.
  9. Pri kúpe Tovaru, ktorý je autorským dielom v zmysle Autorského zákona, sa odplata prijatá od Kupujúceho považuje za príjem z použitia autorského diela, a nie za príjem z dodania Tovaru.

ČLÁNOK V

DODACIE PODMIENKY

  1. Obchodník sa zaväzuje Tovar Kupujúcemu dodať najneskôr do 30 (tridsiatich) dní odo dňa potvrdenia Objednávky.
  2. Dodanie Tovaru Kupujúcemu sa uskutočňuje prostredníctvom:
    1. osobne po vzájomnej dohode emailom: ahoj@lesimore.sk, alebo telefonicky. + 421 949 530 541,
    2. prostredníctvom Slovenskej pošty,
    3. kuriérskej spoločnosti (ďalej len „Kuriér“ alebo „Kuriérska spoločnosť“) na adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke,
    4. odberných miest spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o., so sídlom Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, IČO 48 136 999.
  3. Spôsob dodania Tovaru a cenu za dodanie (ďalej len „Poštovné“) potvrdí Kupujúci v Objednávke. Podmienky dodania sa spravujú aktuálnymi dodacími podmienkami príslušnej Kuriérskej spoločnosti, resp. Slovenskej pošty zverejnenými na Webstránke.
  4. Kupujúci je povinný Tovar prevziať osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar zaňho prevzala iná osoba, a to v dohodnutom mieste a čase. Ak si Kupujúci doručovaný Tovar neprevezme podľa predchádzajúcej vety, Obchodník mu e-mailom zaslaným na E-mail Kupujúceho oznámi, kde si môže Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo tento mu na základe jeho písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy si mal Tovar Kupujúci prevziať, opätovne doručí Kuriérom, pričom Kupujúci sa zaväzuje uhradiť Obchodníkovi všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru, najmä Poštovné.
  5. Tovar sa považuje za prevzatý momentom jeho odovzdania Kupujúcemu. Nebezpečenstvo vzniku škody na Tovare prechádza z Obchodníka na Kupujúceho okamihom prevzatia Tovaru. Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho prevzatím Tovaru a úplným zaplatením Kúpnej ceny a Poštovného.
  6. Ak Obchodník po potvrdení Objednávky zistí, že nedokáže Kupujúcemu dodať Tovar v lehote podľa bodu 1 tohto článku VOP, je povinný o tom bez zbytočného odkladu písomne (postačí e-mailom) informovať Kupujúceho, oznámiť mu novú lehotu dodania Tovaru a požiadať ho o udelenie písomného súhlasu s predĺžením lehoty dodania Tovaru. Ak Kupujúci s predĺžením lehoty na dodanie Tovaru nesúhlasí, je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy. V prípade, ak sa Kupujúci v lehote do 3 dní odo dňa doručenia informácie Obchodníka podľa prvej vety tohto bodu VOP nevyjadrí k predĺženiu lehoty dodania Tovaru, má sa za to, že s predĺžením lehoty nesúhlasí. Ustanovenia článku VI. týchto VOP sa použijú primerane.

ČLÁNOK VI

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy

  1. Poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy tvorí Prílohu č. 1 týchto VOP.
  2. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je
  3. poskytnutie služby, ak
    1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
    2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
  4. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  5. dodanie Tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo Tovaru vyrobeného na mieru,
  6. dodanie Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  7. dodanie Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  8. dodanie Tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom,
  9. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
  10. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného Tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto Tovary alebo služby vopred neobjednal,
  11. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  12. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  13. Tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  14. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava Tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  15. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
  16. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  17. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
  18. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  19. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
  20. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka.
  21. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak Obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
  22. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka zaslať Tovar späť alebo odovzdať Tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle Tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
  23. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka znáša Kupujúci len náklady na vrátenie Tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie Tovaru.
  24. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru.
  • Obchodník je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Kupujúcim objednaného Tovaru prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Obchodníka vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu písomne (postačí e-mailom) informovať Kupujúceho a postupovať podľa bodu tohto článku VOP.

ČLÁNOK VII

REKLAMÁCIA TOVARU

Úvodné ustanovenia

  1. Obchodník sa zaväzuje Tovar dodať v požadovanej kvalite, množstve a bez vád. Kupujúci má právo uplatniť si u Obchodníka záruku len na Tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Obchodníka.
  2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri dodaní Kupujúcemu. Pri použitom Tovare Obchodník nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu Obchodník nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti Obchodníka za vady nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
  3. Všeobecná záručná doba je 24 (dvadsaťštyri) mesiacov za predpokladu, že nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba. Záručná doba začína plynúť od momentu dodania Tovaru Kupujúcemu.
  4. Záručná doba sa predlžuje o časový úsek, počas ktorého Kupujúci nemohol používať Tovar z dôvodu jeho opravy.
  5. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru, ale iba na vymenený Tovar, resp. jeho časť.
  6. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich Kupujúci neuplatní v záručnej dobe.

Podmienky uplatnenia zodpovednosti za vady (reklamácie)

  1. Kupujúci je povinný Tovar pri jeho prevzatí dôkladne prezrieť a skontrolovať. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu u Obchodníka. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, sa nebude prihliadať.
  2. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), je Kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na Tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
  3. Záruku možno uplatniť len na výrobné vady Tovaru za predpokladu, že Kupujúci si splnil povinnosti uvedené v tomto článku. Záruku nemožno uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod.
  • Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si záruku na Tovar v prípade, ak o vade vedel pred prevzatím Tovaru, resp. bol na ňu upozornený alebo mu z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Kúpnej ceny Tovaru.

 Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)

  • Kupujúci môže reklamáciu uplatniť u Obchodníka prostredníctvom e-mailu zaslaného na: ahoj@lesimore.sk, písomne na Veronika Sekerová – les i more, so sídlom Ulica Javorová 6631/41, 91705 Trnava, Slovenská republika, alebo osobne na adrese prevádzky Kreatívne centrum Trnava, Ateliér Les i more, Hlavná 17, 917 01 Trnava.

Ak Tovar vykazuje vady, Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni Obchodníka tak, že doručí Tovar na adresu: Kreatívne centrum Trnava, Ateliér Les i more, Hlavná 17, 917 01 Trnava.

Telefonický kontakt:  + 421 949 530 541

  • V podaní, ktorým si Kupujúci uplatňuje reklamáciu, uvedie popis vady Tovaru a adresu, vrátane e-mailu, na ktorú ho Obchodník vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných ďalej, si uplatňuje.
  • Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie Tovaru predložiť Tovar a originál dokladu o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u Obchodníka, inak nebude reklamácia uznaná.
  • Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 3.3.) Obchodníkovi.
  • V prípade, ak je podanie, ktorým si Kupujúci uplatňuje reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľne, neobsahuje požadované dokumenty a pod.) Obchodník ho e-mailom zaslaným na E-mail Kupujúceho vyzve na doplnenie reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania zo strany Kupujúceho
  • Ak Kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle bodu 3.5. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 (desiatich) dní odo dňa doručenia výzvy podľa bodu tohto článku, bude táto považovaná za neopodstatnenú.
  • O prijatí reklamácie Obchodník bezodkladne vyrozumie Kupujúceho, a to zaslaním Potvrdenia o prijatí reklamácie e-mailom na E-mail Kupujúceho, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.

 Vybavenie reklamácie

  • Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  • Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 18 druhej vety.
  • Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci vec požadoval.
  • Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
  • Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí Kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
  • Pri odstránení vady výmenou veci nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
  • Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
    1. Obchodník vec neopravil ani nevymenil,
    2. Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa bodu 19. tohto článku VOP,
    3. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
    4. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
    5. Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
  • Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
  • Zľava z Kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
  • Kupujúci nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
  • Ak sa Kúpna zmluva týka kúpy viacerých vecí, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
  • Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže Kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
  • Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Kupujúcemu Kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  • Obchodník vráti Kúpnu cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z Kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení Kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
  • Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od Kúpnej zmluvy.
  • Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
  • Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady Tovaru vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

ČLÁNOK VIII

PODÁVANIE SŤAŽNOSTÍ A PODNETOV

  1. Kupujúci je oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: ahoj@lesimore.sk. Obchodník Kupujúceho informuje o posúdení podnetu alebo sťažnosti e-mailom zaslaným na E-mail Kupujúceho.
  2. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, so sídlom: Pekárska 23, 917 01 Trnava 1, tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21.

ČLÁNOK IX

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

  1. Kupujúci má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: ahoj@lesimore.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 (tridsiatich) dní od jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa Zákona o alternatívnom riešení sporov.
  2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
  3. Návrh môže Kupujúci podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
  4. Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná na https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
  5. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim a Obchodníkom, vyplývajúceho z Kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s Kúpnou zmluvou.

ČLÁNOK X

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 1.7.2024 a sú nepretržite zverejnené na Webstránke.
  2. Právne vzťahy neupravené týmito VOP, ktoré vznikli uzavretím Kúpnej zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim sa spravujú najmä Občianskym zákonníkom a ostatnými súvisiacimi právnymi predpismi.
  3. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že sa s týmito VOP, vrátene ich príloh, vopred riadne oboznámil, ich obsahu porozumel, že s nimi bezvýhradne súhlasí a akceptuje ich.
  4. Obchodník je oprávnený jednostranne kedykoľvek zmeniť VOP.
  5. Na vzťah medzi Kupujúcim a Obchodníkom sa aplikujú VOP platné a účinné v čase uzatvorenia Kúpnej zmluvy.